Sınav stresini dengeli beslenerek aşın!

Hem sağlıklı olabilmek hem de zihinsel olarak başarılı olabilmek için yeterli ve dengeli beslenme konusuna her zaman dikkat etmemiz gerekiyor. Hayatımızın belli dönemlerinde yaşanan stres ve kaygı gibi nedenler yeme bozukluklarına neden olabiliyor. Bu durum kilo kayıpları, mide bulantısı, aşırı kilo alma, kabızlık ve baş dönmeleri gibi birçok fizyolojik rahatsızlığa davetiye çıkarıyor. Bu süreçte ailelere de görevler düşüyor. İlk olarak çocukların beslenmesi konusunda titiz davranılması gerekiyor. Ama bunu yaparken de aşırı baskı uygulamadığınızdan emin olmalısınız. Stresin azaltılmasında düzenli uyku saatleri, düzenli egzersiz programları, yeterli ve dengeli beslenme programları öneriliyor.

Yumurta, ıspanak, havuç sınav stresinin azaltılmasında etkili

Strese karşı etkin olan yumurta, süt, ıspanak, havuç, kayısı gibi besinlerde bulunun A vitamini ve tahin, kuru baklagiller, fındık, badem gibi yağlı tohumlarda bol miktarda bulunan E vitaminin tüketilmesi, sınav döneminde stresin azaltılmasında etkili olacaktır.

Rezene strese bire bir

Özellikle rezene gibi sakinleştirici etkisi olan bitki çaylarının tüketilmesi stresi azaltan etkenlerden olabilir. Kahve, kola ve çok fazla tüketilen çay kalp çarpıntısına, huzursuzluğa, endişe ve uykusuzluğa sebep olduğundan her dönemde uzak durmak gerekir. C vitamin içeriği yüksek bitki çayları, taze sıkılmış meyve suları ise kişiye canlılık verir.

Sınav öncesi, sabahı ve sırasında beslenme önerileri

  • Sınavdan bir gün önce daha önce tüketmediğiniz bir besini ilk defa o gün denemeyin!
  • Tüm öğünlerinizi evde ve daha önce yediğiniz yemekleri tüketerek geçiriniz.
  • Kan şekerinizin ayarlanması ve başarı oranınızın artması için meyve, kepekli ekmek, süt ve ürünleri gibi gıdaları tercih edin.
  • Bir gün öncesinde çok yağlı, ağır gıdalar yerine protein, karbonhidrat, yağ dengeli hafif gıdalar tercih edin.
  • Huzursuzluk, kalp çarpıntısı ve uykusuzluk gibi sağlık problemleri için bitki çaylarını tercih edin.
  • Sabah kalktığınızda süt, yumurta, peynir, kepek ekmek, yulaf ezmesi gibi kan şekerinizi hızla yükseltip düşürmeyecek dengeli bir sabah kahvaltısı edin.
  • Sınav sırasında şekerli gıdalar tüketmeyin. Kan şekerinizin düşmemesi için küçük kepekli sandviç, kepekli bisküvi, paket süt, su gibi besinler tüketin.